על שירותי פייסבוק פלייסז (Facebook Places) שמענו בארצנו הקטנטונת כבר ברבעון האחרון של 2010. זאת אחרי שהשירות של חברת פורסקוור עשה עליה עוד קודם. אז מה הם בעצם אותם שירותים?
השירותים מבוססי המיקום מאפשרים להביא את העולם הדיגיטאלי לחיים המוחשיים. ליזום מפגשים ספונטאניים, לשתף חברים במקומות שאנחנו אוהבים לבלות בהם או לקנות בהם. למעשה בכלליות – הם מאפשרים לחברים שלנו לראות איפה אנחנו. מפחיד? כנראה שזו נקודה מהותית באופן חדירת השירות והשימוש בו.
על פייסבוק פלייסז אפשר ללמוד מסרטון ההדרכה המצויין של החברה בו מתואר איך החברים שלך מקבלים דיווח אם אתה נמצא בקרבת מקום.
איך תוכלו לשתף אחד את השני וכיו"ב. אחד היתרונות הבולטים הוא אפשרות של עסקים בכלל ועסקים קטנים בפרט לדאוג שאלה שעולים אליהם לרגל יבצעו המלצה ופרסום אקטיבי על ידי ביצוע צ'ק אין (קרי דיווח שהם נמצאים במקום).
לכאורה רעיון מצויין! אבל מה באמת קרה עם השירות מאז כניסתו?
בתחילת מאי (2011) פרסמה סוכנות המדיה הדיגיטלית Beyond מחקר על בסיסו הפיקה אינפוגרפיקה לפיו רק 17% ממשתמשי הסלולאר עושים שימוש באחד מהשירותים. גזרתי מתוך האינפוגרפיקה מספר נתונים בולטים ואצרף בסוף הפוסט קישור למאמר המלא ולקובץ האינפוגרפיקה.
רק 17% ממשתמשי הסלולארי משתמשים בשירותי מיקום
90% מהם עושים את זה בפייסבוק
49% אחוז מהאוכלוסייה אומרת שהיא חושבת שלא תשתמש בשירות
פרטיות היא חסם מרכזי באי שימוש בשירות!
5 מחשבות על “למה משתמשי הסלולאר לא עושים צ'ק אין? –שירותי מיקום – אינפוגרפיקה”
הפכתי למכור לפייסבוק פלייסז. אני אפילו עשיתי צ'ק אין לרופא שלי (עד שהבנתי שלא הכל צריך לשתף).
אלמנט חובה בכל הקשור לפייסבוק לעסקים.
לגמרי מוזי, אבל עם זה מישהו חייב לתת את הדעת על נושא הפרטיות…
פינגבאק: בלוגיק – נבחרי השבוע מהבלוגספירה הישראלית [17-06-11] | Newsgeek
בהמשך לתגובת מוזי, קצת איבדנו את הפרטיות עם GOOGLE PLACE.
למה צריך לעניין את כל העולם שכרגע אני בבית קפה X עם חבר Y?
שלומית, זה קצת עניין של אבולוציה של שיתוף בעייני. לפני 5-6 שנים בטח היית צוחקת עלי אם הייתי אומר לך שבעתיד תספרי לחברים שלך שלא כולם מכירים אותך על בסיס יום יומי הרבה אלמנטים יחסית אישיים. וכן, בהחלט צריך לדעת לשים את הגבולות.