תוכן שיווקי ושיתוף – מה יצא לי מזה?
להצליח בשיתוף תוכן שיווקי במדיה החברתית זה לא דבר טריוויאלי. איך עושים את זה נכון?
להצליח בשיתוף תוכן שיווקי במדיה החברתית זה לא דבר טריוויאלי. איך עושים את זה נכון?
"העולם הפך לחברתי" תום אריקס מפייסבוק ארה"ב מדבר על המהפכה שעברנו בשנים האחרונות. איך בעבר לא העזנו להכניס פרטי כרטיס אשראי או אפילו לתת את
שנת 2011 הולכת להיות שנת השקעה של עסקים לשימוש ברשתות החברתיות ובמדיה החברתית בכלל. למרות זאת, קיימים עוד הרבה אתגרים לפנינו לשימוש אפקטיבי במדיה.
מי עוקב? למה עוקב? ניתן לעקוב אחרי אנשים עם עניין משותף, או שהפיד שלהם עניין אותנו. ניתן לעקוב באופן עקרוני אחרי כל אחד אלא אם הוא הגביל אותנו או סגר את החשבון שלו לצפיה (ואז הוא נדרש לאשר אותנו). קיימים כלים למציאת אנשים קרובים גאוגרפית http://www.twitterlocal.net/, או לפי תחום עניין ועיסוק (ממש כמו "דפי זהב") מומלץ אגב להרשם כדי שימצאו גם אתכם http://www.twellow.com/ חברות רבות מחזיקות יותר מחשבון טוויטר אחד.
פייסבוק נותנת אפשרות להקים דף עסקי וקבוצות שיכולות לשמש כמרכזי למידה, זה מה שהופך אותה לרשת עסקית? אז זהו שזה לא הכל. מלבד העובדה שיש ברשת הזו כמות עצומה של גולשים (לפי פייסבייקרס נכון להיום 7.11.2010 בישראל 3,072,940 גולשים בפייסבוק!) ואפשרות לשלב אפליקציות חיצוניות, מה שדי מוגבל בלינקדאין כרגע. פייסבוק כאמור נותנת אפשרות לבניית עמוד עסקי שביחד עם שילוב האפליקציות מאפשר ליצור נקודת מכירה.
האם עלינו להתייחס למדיה החברתית ככלי פרסום כמו במדיה המסורתית? מה בעצם הפרמטרים שיראו לנו את ההחזר על ההשקעה? האם המושג ROI הוא המושג הטוב ביותר על מנת לבטא את הצלחתה של המדיה החברתית?
חשבתם פעם על העוצמה שיכולה להיות ללקוח פרטי בכח המיקוח מול ספק במידה והיה יכול לרכוש עשרות או מאות יחידות של אותו מוצר ברכישה אחת? אז לאט לאט קמות יותר ויותר פלטפורמות ברשת שמאפשרות את זה. אתרים שפועלים בטכניקות שונות, בעולם וגם בארץ מסתבר. למעשה מדברים על אפשרות שווי של למעלה ממליארד דולר לחלוצת הטרנד החדש!
נאום המעלית (Elevator Pitch) הוא מושג שרבים מאתנו נחשפו אליו בשלב כלשהו בקריירה שלהם. איך אני מעביר בצורה ממוקדת וקצרה לצד השני את המסר שאני מעוניין שיחשף אליו? אצל יזמים זו התמצית של התמצית, אותם כמה משפטים שלרוב יפתחו את תמצית המנהלים וידעו לכלול בתוכם את המסר של התוכנית העסקית כולה.
המצב היום הוא כזה שהכח אצל הצרכן משמעותי. שלא כמו בעבר כאשר התקשורת הייתה בערוץ חד צדדי לקהל יעד רחב (טלוויזיה, רדיו, פרסום חוצות) מתקיימות היום מליוני שיחות ואינטרקציות הקשורות למותג, למוצר או לשירות במקביל לפרסום. הצרכן הוא השולט בהתנהלות המותג בניגוד לשליטה שהייתה למפרסם בעבר.
Facebook שהוקמה ב-2004 פרצה ומובילה את תחום הרשתות החברתיות. במהלך תקופה ארוכה זו בנתה החברה תשתית ראויה הכוללת, פלטפורמה חברתית, פלטפורמה לתוכנות צד שלישי ומערכת פרסום בתשלום. במסיבת העיתונאים אמש יצאה החברה בהצהרה שבהחלט יכולה לתת לנו טעימה באשר לכוונותיה לעתיד.